Klantenservice

Voor 13.00 uur besteld, vandaag verstuurd, hopelijk morgen of overmorgen in huis, want ja, soms hebben vervoerders het druk. In maart is het razenddruk, dus dan kán het ietsje langer duren.

Dit geldt voor bestellingen gemaakt op werkdagen zodat je pakketje één van de volgende werkdagen zal worden geleverd. Bestel je dus jouw producten op woensdag voor 13.00 uur, dan mag je het pakketje op donderdag of vrijdag verwachten. Bestel je jouw producten op zondag, dan worden de goederen op dinsdag of woensdag aangeboden. Soms is de vervoerder erg druk, want heel Nederland web-shopt, en dan duurt het een ietsiepietsie langer. We doen ons best voor jou. Promise.


Oh jee! Pakketje zoek?

Je zit te wachten en je pakketje komt maar niet, ja dat kan gebeuren want met de drukte op de wegen staat jouw bezorger zomaar vast in de file. Heb je je pakket binnen 5 werkdagen nog niet in huis, laat het ons weten.

Stuur ons een mail:
[email protected]
-ordernummer, naam en besteldatum

Adresgegevens invullen? Dubbel checken.
Vaker dan nodig zitten onze lieve klanten te wachten op hun pakket omdat ze per ongeluk een verkeerd huisnummer of verkeerde postcode hebben ingevuld. Daarom: Check!


Als ik niet thuis ben?

Bij het plaatsen van een bestelling kun je een notitie achterlaten dat wanneer je als de bezorger aan jou deur staat niet thuis bent hij of zij het pakket je bij de buren mag afleveren. Spreek dit goed af met je buren om misverstanden te voorkomen. Laat duidelijk weten op welk huisnummer het pakketje moet worden afgeleverd.  


Omruilgarantie

Retouradres: MINC, tav. Tuinmanieren -

Postbus 1281

7301BM Apeldoorn



Wij leveren uitsluitend topkwaliteit zodat je verzekerd kunt zijn van een aankoop waar je plezier van zult hebben of als het een cadeautje voor iemand anders is, je ervan uit mag gaan dat je een goed product hebt gegeven. Het kan natuurlijk zo zijn dat het net niet is wat je wilde. Geen probleem want in dat geval kun je het artikel binnen 14 dagen terugsturen en iets anders kiezen of je geld terug krijgen. kijk hier voor de spelregels.

Betaling mislukt, wat nu?

Als je betaling om welke reden dan ook is mislukt of je geld is wel afgeschreven en bij ons is bijgeschreven maar je hebt geen bevestiging ontvangen? Geen probleem we lossen het altijd met je op en je bent je geld nooit kwijt. Wacht een uurtje en als je dan nog geen bevestiging van je aankoop hebt ontvangen neem je gewoon even contact op met ons. Vul het formulier in met een korte omschrijving van jou bevindingen en wij gaan aan de slag. Bovendien 7 dagen per week kan dat via de klantenservice mail. Wij streven ernaar dat iedere klant tevreden is.

Waarom betaal ik verzendkosten?
Laten we eerlijk zijn; bij de meeste webshops zitten de verzend- of vervoerskosten in de prijs van de producten verwerkt. Wij kiezen ervoor dat niet te doen en om transparant te zijn. Onze producten zijn groot en zwaar, dus een wat grotere bestelling wordt al snel over 2 pakketten verdeeld. De vervoerskosten van dit tweede pakket, derde pakket of vierde pakket (enz) nemen wij dan voor onze rekening. Zo lijkt het ons het best.

RETOUREN-REGELS

De particuliere klant kan een overeenkomst die betrekking heeft op de aankoop van een product binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen ontbinden. Tuinmanieren mag vragen naar de reden van herroeping, maar mag de klant niet verplichten tot het geven van de redenen van ontbinding.

Na de melding dat de klant het product terug wenst te sturen, heeft de klant nogmaals 14 dagen de tijd het product daadwerkelijk te retourneren. De klant ontvangt dan binnen 14 dagen de aankoopkosten en de verzendkosten* retour.

De genoemde bedenktijd (14 dagen) gaat in op de dag nadat de klant het product heeft ontvangen.

Indien de klant gebruik maakt van het herroepingsrecht, meldt zij dit binnen de bedenktermijn aan Tuinmanieren. Als de klant gebruik maakt van het herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de klant. De kosten voor retourzending komen voor rekening van de klant. Onvoldoende gefrankeerde of ongefrankeerde zendingen worden niet door Tuinmanieren geaccepteerd. Retourzendingen waarbij het herroepingsformulier ontbreekt en de herkomst niet te herleiden valt, worden niet geaccepteerd.

Tuinmanieren kan producten uitsluiten van het herroepingsrecht, dit wordt aan de klant bij het aanbod aangegeven en nogmaals tijdig voor het sluiten van de overeenkomst. Denk hierbij aan producten met een verzegeling die toch zijn geopend.

*de verzendkosten worden gerestitueerd wanneer de gehele bestelling wordt geretourneerd. Indien een deel van de bestelling niet wordt geretourneerd, komen de verzendkosten niet voor restitutie in aanmerking.

 



1 Korting
1.1 Kan ik korting krijgen?

Eens in de zoveel tijd bieden we onze klanten een korting. 
Je vult de kortingscode in bij het afrekenen en klikt op toepassen.


Succes!

2 Bestellen
2.1 Bestellen wil niet lukken. Wat nu?

Zorg ervoor dat je alle vinkjes hebt aangezet. Dus algemene voorwaarden: check. De vervoerder: check 
Controleer nog een keer je adresgegevens. Juiste huisnummer en postcode? 
Dan moet het echt lukken. Succes.

2.2 Ik ben iets vergeten. Kan dat nog toegevoegd worden aan mijn mandje?
Je was lekker aan het bestellen, je hebt betaald en... toch nog die doos kalk vergeten. 
Een product toevoegen aan je winkelmandje nadat je hebt afgerekend, dat kan echt alleen handmatig door één van ons.
Dat doen we met liefde in de rustiger tijden, maar in het tuin-hoogseizoen is dat echt onmogelijk.
 
3 Waar is mijn pakket
3.1 Hela! Waar blijft mijn tuinvoeding, gazonvoeding, schaar?

Je hebt een bestelling bij ons geplaatst en je wil de tuin in. Maar waar blijft je pakket?

Als het langer dan 4 dagen duurt voordat je pakket is gearriveerd, dan willen we dat graag weten zodat we actie kunnen ondernemen.
Wat te doen?

- Stuur ons een mailtje [email protected]
- Zet in de titel 'Kwijt?'
- Meld in je mail het ordernummer, je naam en datum van bestellen

dan gaan wij op onderzoek uit en laten je zo snel mogelijk weten wat er aan de hand is.
Groetjes, Tuinmanierenteam

4 Schade
4.1 Huu.. mijn bestelling heeft schade. En nu?

Als je bestelling niet helemaal fris en fruitig is aangekomen dan is dat natuurlijk helemaal niet cool.
Wat kan je doen?

- Meld je schade bij [email protected]
- Zet in de titel van je mailtje 'schade' (mag met uitroepteken)
- Meld je ordernummer en de soort schade
- Voeg 3 foto's toe: Buitenkant doos, binnenkant doos en het kapotte product(en).

Wij gaan dan als de wiedeweerga aan de slag om ervoor te zorgen dat je een nieuw product krijgt toegezonden.
Groetjes, Tuinmanierenteam

5 Verkeerd product
5.1 Joehoe! Verkeerd product gekregen. Wat nu?

Het komt eigenlijk bijna niet voor, want we drinken altijd eerst hele sterke koffie en zetten onze leesbrillen op. Maar mocht het je toch overkomen; een verkeerd product? Stuur ons een mail en we lossen het direct op.
[email protected]

6 Tuinvraag
6.1 Ik heb een tuinvraag. Waar stel ik die?

Je hebt een dringende of minder dringende tuinvraag. Over snoeien, voeden, je slap-hangende Viburnum of je bloem-loze blauwe regen. We voelen je pijn. Wat te doen?

We verwijzen je met heel veel liefde naar ons Youtube kanaal. http://www.youtube.com/channel/UCWOiSCrb-zjN0pMitnY7VNQ
Als je daar bij het loepje het onderwerp intypt, komt er 9 van de 10 keer een lijst met video's met het antwoord.

Mocht het antwoord er niet tussen staan, dan kan je vragen stellen onder de video's. Of bijvoorbeeld aan mede-tuiniers in de Facebook-groep. En als je het dan nog niet hebt gevonden.. dan mag je ons mailen.

Sorry dat we streng zijn. Maar het is inmiddels een dagtaak geworden iedereen persoonlijk te antwoorden.
Groetjes, Jurgen en Caroline